آدرس

تهران قلهک

09125717646

شماره تماس

9:00 - 17:30

پاسخگویی شنبه تا پنجشنبه

فنس یا دیوار

مقایسه هزینه فنس با دیوارکشی !

فنس یا دیوارکشی

باغ‌ها در اطراف یا حومه شهرها و در روستاها می توان با حصارکشی در اطراف آن این امنیت را تامین کرد.

بعضی از این باغ‌ها ممکن است کاربری مسکونی هم داشته باشند که در این صورت نیاز به ایجاد حصار دور ملک بیشتر می‌شود.

حصارکشی برای تأمین امنیت و زیباسازی باغ‌ها و سایر املاک یا ساختمان‌های بزرگ وجود دارد مورد استفاده قرار میگیرد.

فنس یا توری فلزی از انواع گوناگونی چون توری مرغی ، توری فرنگی ، توری مش ، توری حصاری ، توری گابیون و توری پرسی برخوردار است.

استفاده از فنس یا دیوارکشی برای ایجاد حصار دور ملک از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند که از نظر هزینه نیز با هم تفاوت دارند و ما نیز در این مطلب قصد داریم به بررسی و مقایسه این هزینه‌ها بپردازیم.

مزایا و معایب استفاده از فنس برای حصارکشی

استفاده از توری حصاری یا فنس از گزینه‌های عالی برای حصار کشی به حساب می‌آید و نسبت به دیوارکشی بسیار ارزان قیمت تر است.

فنس‌های گالوانیزه و یا دارای روکش pvc مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت و خوردگی دارند و بسیار مقرون به صرفه هستند و نیاز به تعمیرات دوره‌ای ندارند.

استفاده از فنس برای حصارکشی دور باغ یا ساختمان‌های بزرگ اگر به شکل اصولی انجام شود از قیمت بسیار باصرفه‌تری نسبت به دیوارکشی برخوردار بوده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌گردد.

از مزایای استفاده از فنس می‌توان به آسانی در نصب و اجرای آن اشاره کرد که از مرحله حمل و نقل فنس‌ها به سایت ساخت و ساز تا عملیات احداث آن را شامل می‌شود.

 در حالی که این مراحل در دیوارکشی بسیار سخت‌تر بوده و به نیروی انسانی و ساعات کاری بیشتری نیازمند است که بالطبع باعث افزایش هزینه‌ها نیز می‌گردد.

از معایب استفاده از فنس برای حصار کشی می‌توان به امنیت پایین‌تر و نیز قابل دید بودن فضای داخلی ، نسبت به دیوارکشی اشاره کرد.

مزایا و معایب استفاده از دیوارکشی در ایجاد حصار

دیوارکشی با انواع گوناگونی از مصالح ساختمانی قابل اجرا است و تنها به استفاده از مصالح مرسومی چون آجر و بلوک خلاصه نمی‌شود.

از انواع مصالحی که در دیوارکشی دور باغ‌ها و سایر املاک مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به دیوار سنگی ، دیوار آجری ، دیوار بلوکی ، دیوار نرده آهنی ، دیوار نرده چوبی ، دیوار نرده بتنی یا پیش‌ساخته و دیوار گابیونی یا توری سنگی اشاره کرد.

دیوارکشی با هر کدام از مصالح فوق از مزایا و معایب خاصی بهره می‌برد و هزینه‌های تمام‌شده هر یک نیز متفاوت خواهد بود.

از مزایای اصلی دیوارکشی برای ایجاد حصار دور اراضی می‌توان به مشخص و قابل دید نبودن ملک از بیرون اشاره کرد که این مزیت در مورد فنس صدق نمی‌کند.

باید توجه داشته باشید که دیوارکشی دور ملک به هر گونه‌ای که باشد از فنس ایمن‌تر و مستحکم‌تر است اما هزینه نهایی آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

مقایسه هزینه‌های فنس و دیوارکشی

هزینه استفاده از فنس در حصارکشی به دلایل متعددی چون آسان‌تر بودن حمل و نقل آن ، استفاده از متریال کمتر ، زمان کمتر برای نصب و اجرا ، نیاز به نیروی انسانی و دانش فنی کمتر ، عدم نیاز به نماکاری و زیباسازی بیرونی ، تعمیرات دوره‌ای کمتر و غیره بسیار کمتر از دیوارکشی به وسیله مصالح ساختمانی از کار درخواهد آمد.

دیوارکشی سبک جدید

دیوارکشی با استفاده از مصالح سنتی همچون بلوک می‌تواند کاملاً محکم و ایمن بوده و علاوه بر مشخص شدن محدوده ملک ، امنیت آن را نیز تأمین کند اما از مشکل عدم زیبایی رنج می‌برد و اگر این امر برای صاحب ملک مهم باشد مستلزم صرف هزینه‌های اضافی برای زیباسازی آن است.

امروزه استفاده از مصالح سنتی به خاطر مشکلاتی چون هزینه‌های اضافی برای نمای ملک و زمان‌بر و هزینه زا بودن اجرای آن کم‌کم منسوخ شده و کمتر مورد توجه سازندگان قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید دیوارکشی شما سریع و ارزان قیمت باشد استفاده از مصالح سنتی ، مقرون به صرفه نیست.

امروزه با پیشرفت در ساخت مصالح ساختمانی می‌توانید دیوارکشی ملک خود را به روشی کاملاً نوین انجام دهید. تا هم در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود و هم علاوه بر حفظ امنیت و استحکام دیوارکشی ملک، نیازی به هزینه‌های اضافی برای زیباسازی نمای آن نباشد.

در این سبک دیوارکشی جدید و مدرن ، از قطعات بتنی پیش‌ساخته و با نمای زیبا استفاده می‌شود. که هم دارای استحکام و دوام هستند و هم زیبایی خاصی را به دیوارکشی ملک می‌بخشند.

با استفاده از بلوک‌های با نمای زیبا می‌توانید مرحله زیباسازی نمای دیوار را حذف کنید که باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها و نیز در وقت شما خواهد شد.

قوانین مربوط به حصارکشی

در گذشته به دلیل کمتر بودن مشکلاتی نظیر زمین‌خواری و امنیت بیشتر اراضی برون شهری شاهد احساس نیاز کمتری به حصارکشی دور زمین‌ها بودیم.

امروزه به دلیل نیاز به مشخص شدن حدود و ثغور اراضی و باغات و نیز افزایش ناامنی در مناطق برون شهری استفاده از حصارکشی رواج بیشتری یافته است.

البته باید در نظر داشته باشید که حصارکشی دور ملک نیز دارای قوانین و ضوابطی است و برای اجرای آن باید اقدام به اخذ مجوز شود و این امر حتی برای حصارکشی باغ‌ها نیز الزامی است.

صدور مجوزهای حصارکشی به نوع ملک و منطقه‌ای که قصد دارید اقدام به حصارکشی کنید وابسته است.

در برخی مناطق اجازه حصارکشی با فنس صادر نمی‌شود و در برخی دیگر از مناطق نمی‌توان از دیوارکشی استفاده نمود که به دلیل ضوابط خاص هر منطقه است.

بنابراین قوانین صدور مجوزها با یکدیگر متفاوت هستند و در برخی مناطق ، هزینه‌های حصارکشی نیز تابعی از قوانین مربوطه خواهند بود.

سوالات متداول :

فنس یا دیوار کشی کدامیک هزینه کمتری دارد ؟

هزینه استفاده از فنس برای حصار کشی به مراتب کمتر از دیوار کشی است.

هزینه ی دیوار کشی با بلوک سیمانی تقریبا با فنس کشی یکی است . هزینه ی فنس کشی نسبت به دیوار با مصالح سنگی کمتر است.

جمع‌ بندی

در این مطلب سعی کردیم به مقایسه هزینه فنس با دیوارکشی برای ایجاد حصار دور ساختمان‌ها بپردازیم که مشخص شد، هزینه استفاده از فنس به دلایل گوناگونی که به آن‌ها اشاره شد کمتر از دیوارکشی خواهد بود. اگرچه پرواضح است که امنیت و استحکام دیوارکشی از فنس بیشتر است.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح