طراحی و محوطه سازی

محوطه سازی فضا های خارجی

محوطه سازی فضا های خارجی شامل به کار بردن عناصر مختلف در یک فضا است.

در ابتدا در امر محوطه سازی فضا های خارجی ، هر کسی به فضای سبز و استفاده از المان هایی مانند آلاچیق ، نهر ، آب نما و استخر فکر خواهد نمود.

در واقع باید گفت که محوطه سازی بیش تر برای ویلا ها اجرا می شود اما برخی از آپارتمان ها و برج باغ ها را هم می توان محوطه سازی نمود.

نحوه محوطه سازی فضا های خارجی به صورت اصولی چگونه است؟

در امر محوطه سازی فضا های خارجی باید به نکاتی مانند انتخاب خاک، مصالح ساختمانی ، ساخت المان ، آلاچیق ، آب نما و برکه ، استخر ، کف سازی ، نور پردازی ، تاسیسات برقی و مکانیکی بسیار توجه شود .

ما برای محوطه سازی و ایجاد فضای سبز نیاز به خاک مرغوب و مناسب داریم. زیرا خاک نقش مهمی در رشد و نگهداری گیاهان دارد. هم چنین در امر محوطه سازی فضا های خارجی، گیاهان جزو عنصر اصلی است.

نور پردازی جزو عواملی است که زیبایی محوطه را دو چندان می نماید. لازم به ذکر است که نور و روشنایی به صورت معمول برای هر محوطه ای است.

اما رعایت اصول نور پردازی، زیبایی و جلوه محوطه سازی را در چشم بیننده بیش تر خواهد نمود. از اصولی که در اجرای نور پردازی جهت محوطه سازی فضا های خارجی باید رعایت شود، بودن پریز کافی در محوطه است.

همچنین باید در نظر داشت که باز تاب مناسبی برای آن تعبیه شود زیرا نور و انعکاس آن جلوه بیشتری از خود دارد.استفاده از وسایل نور پردازی در کنار درختان و گیاهان به رنگ سبز به استتار آن کمک می کند.

لازم به ذکر است که از نور پردازی استخر ها و برکه ها نباید غافل شد. زیرا ترکیب نور و آب ، باعث جلوه بیشتری خواهد شد.

مواردی که از محوطه سازی فضا های خارجی گفته شد، هزینه هایی نیز در پی خواهد داشت.

به همین منظور گروه مهندسین پردیس سازه، در نظر دارد تا با مشاوره و بررسی مکان مورد نظر شما جهت محوطه سازی ، با توجه به سلیقه و علاقه شما ، شما را به اجرای هر چه بهتر محوطه سازی کمک کند.

پردیس سازه با متریال مختلف و با انواع قیمت ها برای هر مقدار بودجه ای سعی دارد تا هر کسی که نیاز به محوطه سازی دارد، به آن دسترسی پیدا کند.

شما با مراجعه به گروه مهندسی پردیس سازه می توانید علاوه بر بررسی لیست قیمت انواع متریال، نیز نمونه کار های این گروه مهندسی را مشاهده نمایید و انتخاب راحت تری برای خود رقم بزنید.

محوطه سازی

انواع سبک های محوطه سازی فضا های خارجی

محوطه سازی مانند سایر امور ساختمان شامل سبک های مختلفی است. ما در ادامه این سبک ها را به شما معرفی می نماییم و توضیحی مختصر از آن در اختیارتان قرار خواهیم داد.

سبک انگلیسی

در این سبک تمرکز زیادی بر روی بر قراری هارمونی میان معماری خانه و المان های به کار گرفته شده، گذاشته می شود. در طراحی سبک انگلیسی از انواع گیاهان و بوته ها به مقدار زیادی استفاده می شود که این امر مسبب مصرف بیشتر از آب است. همچنین به نگهداری نیاز دارد.

سبک فرانسوی

این سبک بیشتر بر گرفته از باغ های رنسانس ایتالیا است. که در آن تقارن و هندسه زیاد به چشم می خورد. رعایت هارمونی در این سبک بسیار حائز اهمیت است به همین منظور هر درخت و بوته در جای مشخصی قرار داده خواهند شد.

سبک رسمی

در سبک رسمی بیش را از خطوط مستقیم و شکل های کاملا هندسی استفاده می شود. در این سبک متعادل سازی از نوع متقارن است. تمامی المان ها مانند گیاهان و گل ها به جای چینشی تصادفی ، از یک آرایش کاملا هدفمند و منظم بر خوردار است.

سبک غیر رسمی

این نوع سبک از محوطه سازی ، هم خوانی خوبی با ویلا ها و خانه های مسکونی دارد. در سبک غیر رسمی به جای استفاده از خطوط مستقیم بیشتر از بستر هایی با لبه های منحنی استفاده می شود. چینش تصادفی المان ها مانند گیاهان و گل ها در این سبک بیشتر به چشم می خورد.

سبک شرقی یا ژاپنی

این سبک همان طور که از اسمش مشخص است، بر گرفته از فرهنگ اصیل ژاپنی است. به همین منظور هارمونی و نظم در آن حرف اول را خواهد زد. این سبک از محوطه سازی را می توان حد وسط سبک انگلیسی و فرانسوی دانست. فواره، پل، حوضچه ها ، گیاهانی مانند بامبو و انواع مجسمه ها از المان های شاخص و منحصر به فرد سبک شرقی یا ژاپنی در محوطه سازی است.

سبک مدرن

در این سبک خطوط مستقیم و الگو هایی از اشکال مختلف هندسی بیشتر مورد مصرف قرار می گیرد. در سبک مدرن بتن و چوب ها به رنگ های تیره به چشم می خورد.

سبک بیابانی

در سبک بیابانی سنگ ها ، درختان ، بوته ها و گل ها باید مکمل یکدیگر باشند. در این سبک باید در انتخاب نوع گیاهان دقت لازم را به عمل آورد تا از نوع مقاوم آن ها انتخاب شود.

سبک مدیترانه ای

این سبک از محوطه سازی شامل دیوار های بلند و در هم آمیخته با درختان زیتون و سرو است. در سبک مدیترانه ای قالبا از المان آب به صورت فواره یا حوضچه استفاده می شود. از دیگر صفات بارز این سبک از محوطه سازی می توان به گل ها و گیاهانی که رونده هستند و از دیوار آویزان شده اند را نام برد.

ما در این مرحله شما را با انواع سبک های محوطه سازی آشنا ساختیم حال شما می توانید با بررسی های لازم سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای محوطه سازی فضا های خارجی از پردیس سازه کمک بخواهیم

گروه مهندسی پردیس سازه با بیش از یک دهه تحربه در امر طراحی ، دکوراسیون ، محوطه سازی و… آماده ارائه هر گونه خدمات ساختمانی به شما عزیزان است.

همچنین پردیس سازه با مشاوره رایگان و  برآورد هزینه متریال مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین برای شما ، افتخار این را دارد تا کاری با کیفیت در خور فضای شما به ارائه دهد.

سوالات متداول :

مراحل طراحی و  محوطه سازی چگونه است؟

انتخاب نوع سبک محوطه ، ثبت درخواست طراحی در سایت پردیس سازه

چگونه درخواست طراحی محوطه سازی خود را ثبت کنیم؟

شما با مراجعه به سایت پردیس سازه می توانید از دو طریق درخواست خود را ثبت نمایید : از طریق جدول ثبت درخواست طراحی و از طریق تماس تلفنی با کارشناسان.

ثبت در خواست در پردیس سازه

شما با مراجعه به سایت گروه مهندسی پردیس سازه می توانید در خواست خود را ثبت نمایید. همچنین می توانید از سایر نمونه کار ها و پروژه های اجرایی  پردیس سازه دیدن فرمایید. پس اگر قصد محوطه سازی فضا های خارجی را دارید ، معطل نکنید و زمان را از دست ندهید.

مشاورین پردیس سازه آماده ارائه خدمات به شما هستند.

برآورد هزینه طراحی و نقشه کشی ساختمان (کلیک کنید)

درخواست طراحی و نقشه کشی

استعلام هزینه و درخواست طراحی لنداسکیپ
برای استعلام و برآورد هزینه طراحی و سه بعدی فیلد های زیر پر کنید.
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
محل مورد نظر انتخاب کنید

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح