ایران

ارائه خدمات به کلیه شهرستانها

09126874725

درخواست پیش فاکتور!

ساعت کاری: 9:00 - 19:30

شنبه تا پنجشنبه

خرید فوم سردخانه EPS

انتخاب کف‌پوش مناسب برای سردخانه همیشه تصمیم آسانی نیست زیرا برخی از انواع کف‌پوش‌ها کاملاً برای این محیط سخت و سرد مناسب هستند درحالی‌که برخی دیگر دوام و انعطاف‌پذیری لازم را ندارند.

طراحی صحیح کف در سردخانه‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا کف سردخانه‌ها به دلیل رفت‌وآمد مداوم ماشین‌های سنگین در معرض فشارهای بالا قرار دارد و در صورت عایق‌کاری نادرست ممکن است مسئله اتلاف انرژی نیز رخ دهد.

با این توصیف ، تصمیم گرفتیم راهنمایی جامع از تجربیات پردیس سازه درباره فوم سردخانه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تماس با متصدی کارخانه

آقای ملکی 09126874725 (کلیک کنید!)

واتساپ تلگراماینستاگرام

معرفی فوم سردخانه

با اهداف طراحی محور امروزی یعنی پایداری و بهره‌وری انرژی، استفاده صحیح از عایق بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند.

راه‌های مختلفی برای عایق‌کاری ساختمان وجود دارد و ده‌ها مجموعه عایق وجود دارد. این مقاله خاص بر دو نوع عایق یا فوم EPS و XPS متمرکز است که از انواع محبوب برای نصب در سردخانه‌ها هستند.

  • فوم سردخانه پلی استایرن منبسط شده (EPS) :

یک عایق سلول بسته است که با بسط یک پلیمر پلی استایرن تولید می‌شود و ظاهر آن معمولاً شبیه یک ماده عایق پلاستیکی با فوم سفید است که امثال آن را می‌توان در بسته‌بندی انواع کالا مشاهده کرد.

  • فوم سردخانه پلی استایرن اکسترود شده (XPS) :

یک عایق سفت‌وسخت است که با پلیمر پلی استایرن اما با استفاده از فرآیند اکستروژن تولید می‌شود و اغلب با رنگی متمایز برای شناسایی برند محصول به تولید می‌رسد.

عایق پلی استایرن یا فوم سردخانه به شکل تخته‌ای و در اندازه‌های مختلف اما معمولاً با ضخامت حداقل 1 اینچ تولید می‌شود.

واحدهای مخروطی این محصول نیز برای استفاده در سقف تولید می‌شوند که در آن از عایق برای ایجاد شیب زهکشی مثبت استفاده می‌شود.

کاربرد فوم سردخانه

استفاده از عایق‌های EPS و XPS در کف باعث می‌شود انعطاف‌پذیری، سازگاری، استحکام و راندمان حرارتی زیادی برای استفاده در تمام قسمت‌های سردخانه ارائه شود و انتخاب بین این دو فوم به استفاده خاص هر یک بستگی دارد.

فوم‌های سردخانه EPS و XPS در برابر رطوبت مقاوم هستند. بااین‌حال، استفاده از فوم XPS برای عایق‌های رطوبتی پایین‌تر و سیستم‌هایی که در آن‌ها عایق زیر غشای کف (همانند سردخانه) قرار می‌گیرد، رایج‌تر است.

عایق‌بندی عالی کف سردخانه شما برای پایین نگه داشتن دما و هزینه قبض برق بسیار مهم است و هرچه فوم عایق شما از میزان ضخامت بیشتری برخوردار باشد عملکرد آن مؤثرتر خواهد بود.

مقدار ضخامت استاندارد صنعتی برای سردخانه‌ها برابر با 25 اینچ است و بالا رفتن آن از عدد 30 اینچ باعث صرفه‌جویی بیشتر در هزینه شما می‌شود.

اگر دمای خنک‌کننده خود را در دمای 4 درجه سانتی‌گراد یا کمتر نگه می‌دارید، توصیه می‌کنیم از فوم یا عایق سردخانه سفت‌وسخت پلی استایرن اکسترود شده (XPS) برای کف استفاده کنید.

مزایای فوم سردخانه

این محصول به صورت زیر غشایی در کف سردخانه نصب می‌شود و از استحکام بالایی در برابر رفت‌وآمدهای مکرر به محیط سردخانه برخوردار است و می‌تواند تا حد زیادی از اتلاف انرژی محیط بکاهد.

مزایای استفاده از فوم در کف سردخانه به شرح زیر است :

  • عایق حرارتی مؤثر :

فوم سردخانه دارای ساختار سلول بسته و توزیع یکنواخت است تا عایق حرارتی بالا، خواص فیزیکی و مکانیکی را فراهم کند.

  • استحکام بالا :

استحکام فوم سردخانه در محدوده 20 تا 50 تن بر مترمربع است که به طور کامل با الزامات سخت‌گیرانه برای مواد عایق حرارتی مورد استفاده در کف سردخانه‌ها تطابق دارد.

  • مقاومت شیمیایی :

این فوم‌ها تحت کنترل دقیق بهداشتی و اپیدمیولوژیک برای به دست آوردن نتایج مطلوب تولید می‌شوند بنابراین از نظر شیمیایی مقاوم بوده و در معرض پوسیدگی قرار ندارند.

  • دوام :

فوم سردخانه یا پلی استایرن اکسترود شده حداقل 40 سال ماندگاری دارد.

  • محدوده دمایی بالا :

فوم سردخانه را می‌توان در محدوده دمایی وسیعی از منفی 70 درجه سانتی‌گراد تا مثبت 75 درجه سانتی‌گراد مورد استفاده قرار داد.

  • حداقل جذب آب :

این ماده دارای حداقل ویژگی‌های جذب آب است و خواص عایق بودن آن در کل چرخه بهره‌وری ثابت می‌ماند.

  • نصب آسان :

اسلب‌های فوم سردخانه به راحتی و با استفاده از انواع چسب‌های مناسب یا بست‌های مکانیکی برش داده شده و سریع و ایمن نصب می‌شوند.

  • زیست پایداری :

قالب‌های این محصول در برابر تخریب‌کننده‌های اصلی مواد عایق از پایداری بیولوژیکی برخوردار است.

  • ابعاد ثابت :

دقت ابعاد هندسی اسلب فوم سردخانه می‌تواند سرعت نصب و کیفیت کار را بهبود بخشد.

  • مقاوم در برابر جوندگان :

این عایق در برابر جوندگان بسیار مقاوم است و آن‌ها را جذب نمی‌کند.

ویژگی‌های فوم سردخانه

فوم‌های پلی استایرن اکسترود شده با مخلوط کردن دانه‌های پلی استایرن در دما و فشار بالا تولید می‌شوند و در این فرایند با افزودن ماده دمنده و متعاقباً اکسترود شدن از اکسترودر ساخته می‌گردند.

فوم سردخانه دارای پارامترهای عایق حرارتی فوق‌العاده و مقاومت فشاری بالا بوده، آب را جذب نمی‌کند، جمع و متورم نمی‌شود و از نظر شیمیایی بسیار مقاوم است.

پلی استایرن اکسترود شده به دلیل بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی عملکرد بسیار خوبی برای صرفه‌جویی در انرژی دارد و از ویژگی‌های ارزشمندی نظیر هدایت حرارتی کم، استحکام بالا، مقاومت بیولوژیکی، سازگاری با محیط‌زیست و قابلیت استفاده برای بیش از 40 سال برخوردار است.

متخصصان یک فناوری منحصربه‌فرد برای تولید صفحات پلی استایرن اکسترود شده با ذرات کربن در مقیاس نانو ایجاد کرده‌اند که باعث افزایش قابل‌توجه در راندمان حرارتی مواد و ویژگی‌های مقاومت آن می‌شود درحالی‌که ضریب جذب آب را نیز به حداقل کاهش می‌دهد.

فوم سردخانه با استفاده از تجهیزات مدرن و با فنّاوری بالا تولید شده و برای ساخت آن تنها از مواد اولیه باکیفیت عالی که از تأمین‌کنندگان قابل‌اعتماد به‌دست‌آمده، استفاده می‌شود.

جمع‌ بندی

استفاده از عایق مناسب در کف سردخانه می‌تواند مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد که جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه‌ها از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

 البته باید توجه داشت که برای خرید این فوم‌ها می‌بایست به فروشندگان معتبر مراجعه کرد زیرا انواع تقلبی و با درجه کیفی پایین این محصول موجب هدر رفت منابع و نتیجه نامطلوب خواهد شد.

پردیس سازه محصولات ساختمانی مختلف را از شرکت‌های معتبر خارجی و داخلی تهیه کرده و آن‌ها را با قیمت مناسب در اختیار خریداران محترم قرار می‌دهد.

تماس با متصدی کارخانه

آقای ملکی 09126874725 (کلیک کنید!)

واتساپ تلگراماینستاگرام

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح